pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Tusen himlar

Kategori: Allmänt

....och åter tusen. Alla olika, alla är vackra men vissa sticker ut. Eftermiddagens solnedgång var en utstickare minsann. Jag har aldrig sett en så knallröd himmel någongång förut. 
Tog många bilder men ingen återgav den äkta färgen men rätt nära iallafall. Inget filter behövdes.  (null)

Det blev en härlig fredagspromenad men hann bli becksvart innan jag kom hem, tur man inte är mörkrädd😱
Det blev en enkel hederlig grönsakssoppa till middag. 

Såg lite på Skavlan. Det är hans fel att bloggen är kortare än vanligt!?
Hans ena gäst var författaren till "Hjärnstark" som strax kommer ut med en ny bok "Skärmhjärna".
Han berättade om skärmberoende och om belöningssystemet i vår hjärna samt hur t ex Facebook och Instagram strategiskt håller på "likes" och sprider ut dem medvetet för att vi ska få kicken de ger. Snittiden är 3 tim för vuxna och minst 1 timme till för ungdomar. 
Jag ligger på ungdomstid idag😂

Sömnsvårigheter var ett problem som kunde kopplas till mycket skärmtid och nu blev jag sötsugen också. Bara elände! 
Hittade lite jordgubbar i frysen och gjorde lite jordgubbskräm. (null)

Så enkelt, så gott och så bortglömt?

Ååå...nu ser jag.....den har ju samma färg som solnedgången!!!


Kommentera inlägget här: