pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Dags för Nyårslöften

Kategori: Allmänt

Det är lätt att lura sig själv.
För drygt ett år sedan tränade jag fem dagar i veckan. När någon frågat mig på senare tid har jag vidhållit detta med tillägget: det har blivit lite mindre i år. 
Sanningen är att det blivit mycket mindre, typ endast en gång per vecka.
  Rena önsketänkandet alltså :-(

"Träning är en färskvara" sa min chiropraktor för ett par dagar sedan. 
Då insåg jag att jag ljugit för mig själv. 

Såå..... mitt första nyårslöfte blir 
     Ta mig ur formsvackan

       och varför vänta tills imorgon.
Blev en härlig promenad helt nyss


Det andra löftet jag ger mig själv handlar om klimatet.
Efter att ha haft stor familj i 30 år och jag är ensam i hushållet nu så handlar jag på tok för mycket mat. Det betyder att jag får slänga mycket som inte går åt och frysen är proppfull.

Dels är det oekonomiskt men mest för att det har gått massor av energi att producera all mat som jag sedan bara slänger. 
                 Skäms på mig!

Så löfte nr två lyder

       Köp inte mer än du äter upp!

Nu väntar jag på mina gäster och önskar er alla 

         Ett Riktigt Gott Nytt År<3

       och blir det mat över så ska jag äta 
       rester i dagarna tre;-p

 

Kommentera inlägget här: