pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

En resandes berättelse

Kategori: Allmänt

Tänk att känna sig så borta fast jag bara åkt i 43 minuter, drygt 4 mil. 
Spännande att åka på nya vägar och jag hamnade i Garpenberg. 
Det var där jag bokat rum efter att ha genomsökt nätet efter något speciellt. 
Tadaaa!! 
Garpenbergs B&B
(null)
Blev välkomnad av värdarna Björn och Kim och deras hund Hugo. 

Jag fick lila rummet högst upp med en härlig utsikt (null)
(null)

  (null)
(null)

Jag kände mig hemma direkt. Hela stället andades lugn med både sitt läge och sin inredning.  (null)


(null)

(null)
(null)

Jag började med en kopp kaffe i trädgården och sedan tog jag en liten roddtur på den fina sjön 
(null)
(null)

Njöt av solskenet och plasket från årorna.  Mötte två ormar som var ute och simmade. Försökte ro ifatt men de var snabba små rackare. 
Tillbaka på bryggan lyckades jag angöra båten utan att själv trilla i, men lite knepigt var det med alla åror och tampar.  (null)

Satt en stund och plaskade med fötterna och funderade på att ta en promenad. 
Frågade värdfolket och de föreslog att gå runt sjön.
Helt klart var det en bra idé, så lagom (6-7 km) och utomordentligt vacker och promenadvänlig stig. Stannade ofta vid sjökanten och bara satt på en sten. Sååå skönt, stressen bara rann av.  (null)

(null) 

(null)

Sjön fann jag men skylten var svårare att hitta bakom buskarna😂 (null)

Sedan blev det middag på det enda matstället i Garpenberg men det var väldigt god Pasta Indiana.  (null)
Mätt och belåten med dagen hittills väljer jag att slå mig ner i ett av läsrummen (null)

(null)
Drar utan att titta slumpmässigt ut en bok ur bokhyllan..... (null)
 Slår upp en sida på måfå..... (null)
Visst var det lite konstigt?
Jag läste hela kapitlet och sedan var det läggdags. 
Nya äventyr imorgon!

Kommentera inlägget här: