pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Bara en vecka kvar

Kategori: Allmänt

Hur kan tiden gå så infernaliskt fort? Jag har massor kvar att göra. Det är julgodis, bakning, städning, in med gran, fixa jullekar och slå in julklappar…..pust😅
Men….det brukar bli bra när julafton väl kommer, då är allt i sin ordning och jag har strukit hälften av mina måsten😜
(null)
Köpte en ängel på secondhand. I bakgrunden ett foto på min pappa när han gjorde lumpen. 

Dock blir det lite annan ordning på vår julafton i år. Vi brukar äta gröt mitt på dagen, fika till Kalle Anka och sedan blir det julmiddag vid fem snåret och därefter julklappsutdelning till barnen.
I år testar vi istället julmaten mitt på dagen, fika och Kalle Anka (som jag har sett varje år sedan det startade😂) 
Sen kommer tomten. 
Och nu till det nya. Det kommer att bli TAPAS till kvällen, alltså smårätter. Vi är fyra familjer som firar tillsammans och alla fixar två tapasrätter var.
Det kan bli spännande. Återkommer med utvärdering🤣
Innan all julmat så vill man äta annat. 
Den här veckan blev det bl a fläsk med löksås, spaghetti med köttfärssås, Moussaka och kroppkakor.  (null)

Nu är tulpanlökar billiga. Jag köpte 15 stycken för en krona styck. Jag såg någonstans att man kan sätta dem i en låda med jord och förvara dem kallt och så ska de komma upp till våren. Vi får väl se om jag har tur med det. Insatsen på 15kr var hursomhelst blygsam. 
(null)

(null)


Nej nu är det dags att fortsätta juldamma runt gård och stuva…..tjingeling🧑‍🎄 (null)




KOMMENTARER:

  • Charlotte säger:
    2023-12-18 | 18:56:25
    Bloggadress: http://andraandan.blogspot.se

    Har nog hunnit en promille av det jag föresatt mej. Jobbet tar en himla tid. Men är en nödvändighet. Och där jular jag för fullt. Och det känns nästan viktigast att våra boende får det fridfullt. Ny jul nästa år. God Jul ;)

    Svar: Ja man vill så mycket och trots att jag är pensionär så hinner jag iallafall inte allt pyssel, bak och Ernst-grejer som jag vill göra. Men det blir jul ändå och du gör ett viktigt arbete för de boende♥️
    Jag önskar dig och de dina en riktigt god jul och ett gott nytt 20:24.
    Kram Monika
    Monika Sahlin

Kommentera inlägget här: