pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Kall December

Kategori: Allmänt

(null)

En värmande korvgryta med mustiga smaker av kryddor och rotsaker passar väl utomordentligt bra i december. I varje fall i år då temperaturen hållit sig runt -20 en hel vecka.  (null)
Så gott
Förutom att skotta snö så har det blivit mycket innesittande då jag inte är förtjust i sån kyla. Burr!
Som tur är finns det massor att göra inomhus. 
Jag pysslade lite med en toalettrulle.  (null)


(null)
(null)
Enkelt, billigt och rätt söta. 

Odla i december kan man också göra. Jag hittade några trötta vitlöksklyftor i kylen och satte dem i lite jord. Hokuspokus så började de växa stänglar som är goda att klippa som gräslök ungefär.  (null)

(null)


Sedan kan man studera fåglar.Jag har haft turen att ha en hel flock domherrar på besök varje dag vid fågelbordet♥️
(null)
Det är då man önskar att man hade en bra kamera.
(null)
Så vackra❤️
Utekatten Pelle vill inte vara ute och såklart får han komma in när det är så här kallt även fast han har en päls som är nästan ogenomtränglig😊
(null)



Rimfrostiga fönster och snö.  (null)

Visst är det vackert❄️ (null) 









Kommentera inlägget här: