pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

En jobbig- en rolig

Kategori: Allmänt

I fredags var det dags för ett läkarbesök. Jag skulle vara fastande och fick gå upp före klockan 6 på morgonen för att åka till sjukhuset. Dåligt väglag gjorde att jag kom i sista minuten och halvspringer till rätt avdelning som såklart var allra  längst bort på sjukhuset samt tre trappor upp. En sköterska möter mig i dörren och visar in mig direkt. 
Jag är både stressad och nervös för jag ska göra en gastroskopi. Jag har valt att sova då det här är en sak jag har svårt för att tycka om😜
De börjar med förberedelserna, syre, nål i armen, bitblock.  Jag sneglar på skärmen till höger……190 i blodtryck och 106 i puls!!! Oj, det måste vara personligt rekord😅 måste försöka slappna av. 
Flera läkare kommer in, alla vill titta, så nu är jag omgiven av fem personer i det lilla trånga rummet. Jag känner mig trygg nu och säger roat godnatt till alla som nu tittar intresserat på lilla mig😂
Försvinner in i dimman…..och vaknar upp efter 45 minuter i ett annat rum. Får körsbärssaft och sen gå därifrån. Jag får anstränga mig för att gå rakt. Jag följer ränderna i stenläggningen och det funkar hyfsat. Jag har skjuts som väntar som tur är. 

Jag stannar hos min dotter och måg, äter både lunch och middag där och sen är det dags för lite roligheter för att balansera upp det jobbiga imorse. 
(null) Här inne finns ett trettiotal olika celler där man ska försöka lösa gåtor. Det kan vara teknik, hjärna eller fysik och som lag få poäng efter hur man klarar det.
(null)

Det var svårt för att inte säga omöjligt i vissa celler men otroligt roligt och svettigt. Det blev mycket skratt, funderingar och klättrande och våra två timmar gick så fort. Vi ville gärna ha fortsatt ett tag till. 

Till nästa gång ska jag plugga på världskartan🤣





Kommentera inlägget här: