pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Roten till det onda

Kategori: Allmänt

Nej nej tvärtom. 
Bättre föda än rotsaker är svårt att hitta. Billiga, mättande, fiberrika, fulla av vitaminer och antioxidanter. Därför…..
…..så bestämde jag mig för att införskaffa dylika…lite olika sorter😅 (null)

Först ut blev en härligt vitlöksdoftande rotsaksgratäng.  (null)

(null)
Och sedan en Rotfruktspytt med senapskräm och stekt ägg. Vansinnigt gott👍

(null)

Glöm inte att sätta purjoroten i vatten ett par dagar 

(null)
Och sedan i jorden. Efter en vecka så har den vuxit till sig 😊 gör detsamma med lite halvmjuka vitlöksklyftor. Några dagar i en låg skål med vatten så de får söta små rötter och sedan i lite jord. Voilà!
(null)

(null)
Snart dags att skörda 🤗

Och vet du? 
Jag har massor av rotsaker kvar…..ja det här blir en matlagarvecka minsann. Några tips?

Här kommer receptet på Pyttipannan. (null)

Kommentera inlägget här: