pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Ny upptäckt

Kategori: Allmänt

I förrgår hittade jag en ny app. Den heter "toogood togo". Det handlar om att slippa slänga schyssta matvaror, det ligger ju i tiden att vara klimatsmart. Många"dumpstrar" utanför affärer men jag slipper gärna att rota i soptunnor. Det här var en trevligare variant. 
Jag har naturligtvis redan provat.Jag var ändå i stan och gick in på Q8 och hon hjälpte mig med hur man skulle göra så jag köpte en kasse, så kallad överraskningskasse, man vet alltså inte vad man får. För 39 kr fick jag följande (värde 120kr). (null)
 Två toast med fyllning, två wienerbröd, en kanelbulle och en liter filmjölk. 
En toast med ost, soltorkade tomater och pesto blev en bra lunch när jag kom hem från stan. Jag värmde den i smörgåsgrillen och det blev hur bra som helst. 
(null)

Fil till frukost imorse och toasten med ost, skinka och stekt ägg blev till mellis. 
Wienerbröden fick en stund i ugnen och blev som nybakade till min fikagäst och mig. Kanelbullen lade jag i frysen. 

I appen kan jag se att jag sparat 81 kr samt undvikit 
3kgCo2e vilket motsvarar t ex

442 fullt laddade Smartphones eller 
22 koppar varmt kaffe eller 
8 min varm dusch 

Intressant, smart och väldigt gott🤗

Ni som bor mer centralt har ju fler ställen att välja på. 
Jag har en Ica, en OKQ8 och en godisbutik🤪












Kommentera inlägget här: