pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Billig grävling någon?

Kategori: Allmänt

Just nu inser jag att grävlingen som bott här i flera år utan att störa…..kan vara en HON? 

Jag är för samexistens med alla sorters djur men nu börjar hen så smått ta över. Från att gräva lite hålor en bit bort i skogen och nattetid göra små gropar i min gräsmatta ….till att flytta in under logen och börja gräva besinningslöst…… (null) 
…,,,och efter en vecka är högen enorm på både höjden och bredden😳
(null)
Varför plötsligt börja utöka sitt gryt?
Efter lite googling ser jag att grävlingar får ungar vid den här tiden och de isåfall kommer fram i maj. 
Jag kan absolut tänka mig att ha EN grävling, men inte hur många som helst. Jag läste vidare att de gör gångar i flera våningar med många ut/ingångar. 
 De gillar också att bo i kollektiv sådär en tolv stycken 😱. 
Skicka ett PM om du vill köpa en, svartvita och  leveransklara i maj😂😂


Kommentera inlägget här: