pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

Skördetider

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

Äppelmos dubbel sats. Jag vill ha den slät så jag använder mammas gamla passérvagga❤️Hon ville hellre ha med bitar i. 
Såå gott på gröten. 
Och mer…… (null)
Min första pumpa…. ingen aning vad jag ska laga av den? Förslag?
I en ampel på förstukvisten har jag en "hängtomat"
som verkligen levererar. 
(null)
(null)
I växthuset växer det vit gurka, gul och taggig på utsidan men mycket saftig och god. Den kommer jag att ta frön ifrån.  (null)

(null)
Min snigel Vera dök upp igår igen och hon hade hittat en kompis. Den var lite mindre med en vacker mörkbrun snäcka. 
Vad gäller Vera har jag börjat misstänka att hon bara var skengravid…..
Det syns inte ett spår av några snigelbarn fast det gått mer än två veckor. 
Jag känner mig besviken🤣
Jag är iallafall nöjd med skörden hitintills💚
(null) 

KOMMENTARER:

  • Charlotte säger:
    2024-08-28 | 07:26:18
    Bloggadress: http://andraandan.blogspot.se

    Här blev det mosat igår, trots ett elakt strömavbrott mitt i processen. Fortsätter i morgon med en omgång till. Vem vet hur äppelskörden blir nästa år?

    Svar: Så typiskt med strömavbrott.
    Även typiskt att i år har ALLA mycket äpplen, ett annat år har ingen. Vore bra om det vore bättre fördelning😅
    Monika Sahlin

Kommentera inlägget här: