pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}

MY HIGH FIVE

Ta del av mina äventyr och utmaningar - stora som små. Jag hoppas kunna ge dig lite inspiration och mod att följa dina drömmar. Lev livet nu!

På bara ett dygn

Kategori: Allmänt

Tänk va man hinner mycket om man går upp tidigt. 
Jag lånade ett par barnbarn och de är experter på att stiga upp i ottan😅 De kom vid tre-tiden dagen innan och då spelade vi vändtia minst 10 gånger. 
spelade lite fotboll  och tog en promenad innan sängdags.  (null)

(null)
 Jag hade åtminstone vett att lägga mig i skaplig tid jag med då jag vet att det blir en tidig morgon. 
Frukost och vändtia, rita och lite tv-tittande medan jag packade för dagens äventyr. 
Redan halvelva tog vi bilen mot Tärnsjö och en utomhusteater som spelade "Tre clowner fyller år". 

(null)
(null)
Väldigt uppskattad föreställning med många skratt. 

Note to self: sitt inte på träbänk utan underlägg, åtminstone inte med ljusa linnebyxor.😆 
Satt fast i kåda.  Undrar om han klarade sig? 


Lekparken nästa (null)

Lite sandiga mackor smakade bra i gröngräset och nu……bara en kilometer bort låg de spännande källorna där vattnet bubblar upp från botten i en aldrig sinande ström. Trots det ser vattnet helt stilla ut, kristallklart med små fiskar och såklart passade vi på att släcka törsten med det iskalla klara vattnet (null) 
Här fanns en kvarn för länge sedan och här sköts den sista vargen 1821  av den då 14 årige Anders. 
Det tyckte killarna var spännande. 
Missa inte Ingbo källor om du åker åt det hållet i sommar🤗
Nu gick färden till nästa lekpark men hungern drev oss till närmsta pizzeria😜 men sen… (null)
Heby

Det har gått 24 timmar och dags att skjutsa hem två trötta men nöjda killar ❤️ (null)


På de här 24 timmarna har Ingbo källor pumpat upp 4,3 miljoner liter vatten. 
Faktiskt varje dygn. Rätt otroligt🤗


KOMMENTARER:

  • Charlotte säger:
    2024-06-20 | 08:21:35
    Bloggadress: http://andraandan.blogspot.se

    Ingbo är fantastiskt! När inte myggen är där, hoppas ni slapp dem.

    Svar: Det var inte farligt med mygg. Ja det är magiskt, trolskt och vackert.
    Monika Sahlin

Kommentera inlägget här: